Leaf Areenan Kuntovalmentajat ovat liikunnan ammattilaisia, jotka antavat osaamisensa sinun käyttöösi ja hyväksesi. He opastavat sinua tarvittaessa eri laitteiden käytössä ja laativat sinulle halutessasi henkilökohtaisen harjoitusohjelman. Kuntovalmentajat mittaavat fyysisen kuntosi vahvuudet ja heikkoudet sekä tukevat ja motivoivat sinua realististen tavoitteiden asettamisessa ja saavuttamisessa.

Kuntovalmentajat

mia_aminne
Mia Åminne

Kuntovalmentaja, Ryhmäliikuntaohjaaja / Ryhmäliikuntavastaava

040 684 8158

mia.aminne@leafareena.fi

Lue esittely

Tällä pirteällä ja iloisella energiakimpulla on pitkä jalkapallo- ja salibandytausta, mutta nykypäivänä löydät Mian joko salilta tai juoksupolulta. Mia on ryhmäliikuntaohjaaja, lisensoitu FAF personal trainer sekä koulutettu crossfit Level 1 ohjaaja. Monipuolisuus ja tehokkuus ovat hänen avainsanansa niin kuntovalmennuksessa kuin ryhmäliikuntatunneillakin.

Mikäli haluat treenata på svenska, onnistuu se Mian kanssa!

Asenne ratkaisee!

IMG_6399
Sanna Jalo

Kuntovalmentaja

img_5358_290
Hemmo Kuusisto

Kuntovalmentaja, Ryhmäliikuntaohjaaja

040 411 4243

hemmo.kuusisto@leafareena.fi

Lue esittely

Hemmo on monipuolinen vuonna 2011 Leaf Areenalla aloittanut, kouluttautunut Personal Trainer, ryhmäliikuntaohjaaja ja Urheiluhieroja. Tällä koko ikänsä urheilleella ikiliikkujalla on hyvä anatomian tuntemus sekä puhtaat suoritustekniikat hallussa, niin yksilö- kuin ryhmäliikuntatunneillakin. Laaja tietotaito myös juoksun saralla, kouluttautunut toiminnallisen harjoittelun, kahvakuulan ja TRX:n parissa. Valmentajana innostavan monipuolinen ja vaativan kannustava. Avaimet onnistumiseen. Liikkeelle!

ville_hakala
Ville Hakala

Kuntovalmentaja

040 726 3958

ville.hakala@leafareena.fi

Lue esittely

Villellä on pitkä ja komea urheilutausta nuoresta iästä huolimatta. Maajoukkuetason pituushyppääjällä ura loppui vammoihin harmillisesti, mutta ei antanut tämän hidastaa vauhtia. Nykyään Ville toimii meillä Leaf Areenalla kuntovalmentajana. 

FitFarmin personal trainer -kurssilta valmistunut Ville on aina pilke silmäkulmassa ja lupaa sinulle halauamasi tulokset jos sinä annat hänelle 110 % itsestäsi. Villen vahvuudet löytyvät kehonmuokkauksen puolelta. Oli tavoitteena sitten lihaksen kasvatus taikka painon pudotus. Treeneissä mennään aina tekniikan ehdoilla.

Villen kanssa teet varmasti elämäsi parhaat ja kovimmat treenit!

Kehonkoostumusmittaus

InBody 570

leaf_areena_inbody_570_screenInBody 570 on InBody-perheen uusin malli johon on yhdistetty vanhojen InBody 230 ja InBody 720 -mallien parhaat puolet. Kehonkoostumusmittaus perustuu sähköiseen patentoituun ja luotettavaan 3-taajuusmittaukseen. Mittaus kestää muutaman minuutin ja se suoritetaan nousemalla laitteen tasolle ja pitämällä kiinni mittauskahvoista.

Optimaallisin tulos saadaan kun mittaus suoritetaan aamulla tai ennen puoltapäivää, jolloin kehon nesteet ovat yön jäljiltä vielä tasapainossa (päivän mittaan nesteet menevät "alaspäin" jalkoihin ja aiheuttavat turvotusta).

Mittausta ei voi tehdä jos olet raskaana, sinulla on sydämentahdistin tai jos sinulta on amputoitu raaja.

Mittaustulokset tallentuvat järjestelmäämme, jolloin seuraavassa mittauksessa näet graafisesti muutokset heti, ei enää papereiden mukana kantamista. Kone säilyttää kaikki mittaustulokset historiatiedoissa joten kehityksen seuraaminen on vaivatonta. Tulokset lähetetään sähköpostiisi ja saat niistä myös paperikopion mukaan.

Esimerkki tuloslomakkeesta

Esimerkki historialomakkeesta

Huomioitavia mittaustulokseen vaikuttavia tekijöitä:

  • Käy WC:ssä ennen mittausta
  • Vältä ruokailua vähintään 2 tuntia ennen mittausta
  • Pukeudu mahdollisemman kevyesti, vaatteiden paino asetetaan laitteeseen jolloin se huomioidaan pois tuloksista
  • Sairaudet tai lääkitykset sekä kuukautiset tai muu turvotus vääristää tuloksia
  • Metalli-implantit ja leikkaukset vääristävät tuloksia
  • Saunominen, krapula, veren luovutus tai suihku vääristävät tuloksia
  • Älä treenaa / harrasta liikuntaa ennen mittausta
  • Älä liiku tai puhu mittauksen aikana
  • Varmista hyvä kontakti mittauselektrodeihin
    • ei voiteita, sukkahousuja tai kuivaa ihoa jaloissa / käsissä
    • Iho kostutetaan kevyesti ennen mittausta
  • Pyri vakioimaan mittaus samaan vuorokaudenaikaan
    • Tärkeintä on pyrkiä seurantamittauksissa mahdollisimman samaan mittaustilanteeseen ja minimoida virhetekijät, jotka vaikuttavat kehon nestetasapainoon.
  • Suositeltu mittausväli on 2-8 viikkoa

InBody 570 mittaustulokset

  • Kehon nesteet/vedet (l)
    • Solun sisäiset nesteet
    • Solun ulkoiset nesteet
  • Painokontrollitavoite (kg)
  • Lihastasapaino
    • Kädet
    • Jalat
    • Keskivartalo
  • Raajojen puolierot
  • Vyötärö- / lantiosuhde (WHR)
  • Segmentaalinen lihasjakauma
    • Kädet
    • Jalat
    • Keskivartalo
  • Perusaineenvaihdunta (kcal)
  • Kehon painoindeksi (BMI)
  • Kehon solupaino (kg)
  • Viskeraalirasvan taso (arvio sisäelimien ympärillä olevasta rasvasta)
  • InBody-pisteet (pisteytys rasvan sekä lihasten määrän mukaan)
  • Mittaushistoria
    • Paino
    • Lihasmassa
    • Rasvaprosentti
  • Nestetasapaino

Lisätietoa tulosten tulkinnasta

Lisätietoa tulosten luotettavuudesta

Mittaushinnat löytyvät hinnastosta

Varaa aika InBody-mittaukseen kuntovalmentajilta tai numerosta 040 6848 158.

leaf_areena_inbody_570